Blijven vernieuwen

Afgelopen najaar op de terugweg van een markt in Deventer vroeg ik Dick, ‘We moeten wel blijven vernieuwen, kun jij niet eens een nieuw product verzinnen? Waar zou jij wel wat in zien?’

Het was even stil en toen zei Dick: ‘hakhoning’

Tony’s chocolonely

Nu is het zo dat we vanaf het begin Tony’s chocolonely verkochten. Fair Trade chocola, van Nederlands merk met als oogpunt werkelijk 100% traceerbare chocola. Geen slavernij en een goede prijs voor de producent. In het begin verkocht dat goed. Het was een heuse hype. Erg mooi om mensen op die manier bewust te maken. En nog is Tony’s populair. Maar waarom ging afgelopen jaar de verkoop dan zo achteruit?

Daar hoefden we niet lang over na te denken. Tony’s wordt in de meeste grote supermarkten ook verkocht. En gek genoeg voor een prijs vlak boven onze inkoop prijs. Met regelmatig aanbiedingen van ruim onder onze inkoop prijs. De markt wordt kapot gemaakt kwamen we tot de conclusie. Hier kunnen we niet tegenop.

Dus op het moment dat Dick kwam met het idee om hakhoning te gaan verkopen werd voor ons duidelijk: Het is tijd om met de chocola te stoppen. Natuurlijk hebben we altijd wel klanten gehad. En die zullen wel blijven, maar met zo weinig winst is dat voor ons niet meer te doen.

 

We hebben nog een restant dat goed is tot eind 2017. Enkele repen coffee crunch en een stapeltje puur.

Wil je ons er afhelpen?

Dan zijn de laatsten nu in de aanbieding van € 3.00 voor € 2.60 per stukNet onder de normale winkelprijs. Dus sla je slag.

Overigens staan ze niet meer op de website. Je kunt ze alleen bestellen door een mailtje of berichtje op Facebook.

 

In het vervolg zie je dus hakhoning van het merk Hannie’s hakhoning op onze kraam. Maar daarover de volgende keer meer.

Recommended Posts

Leave a Comment

Contact

We zien uit naar uw opmerking/vraag! Stuur een email en we reageren zo spoedig mogelijk.

0

Start typing and press Enter to search

Foto van enkele klanten bij de marktkraam van Embrace the World in Bourtange.Rustgevende foto van een visser in Myanmar waar één van de importeurs van Embrace the World, genaamd Sawahasa, producten inkoopt.